Dag 6: Op naar Washington

Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Ja ja collega’s om 7 uur en dat op vakantie!!!! De koffers ingepakt en de reis begonnen.

We hebben eerst een omweg gemaakt naar Batsto Village. Hiervoor moesten we 2.5 uur rijden. Onderweg op diverse plaatsen tol moeten betalen en nu vroeg niemand naar onze e-mail. Zouden we het dan toch verliezen?

Batsto Village is een oud dorpje wat tegenwoordig geheel verlaten is en dienst doet als museum. Vanaf de jaren 1700 werd er oerijzer gewonnen. Hiervan werden potten en pannen gemaakt en kanonskogels. Toen de vraag naar ijzer minder werd en elders goedkoper werd gefabriceerd, werd er overgegaan op glas. Dit bleek echter geen stabiel  product te zijn omdat tijdens transport er veel glas brak. Eind 19e eeuw begin 20e eeuw werd er hout vervaardigd voor diverse doeleinden.

Rond 1950 heeft de staat New Jersey het dorp gekocht en de gebouwen op het terrein gerestaureerd tot een museum. Erg leuk om te zien.

Er vlogen wel heel veel joekels van hommels rond. Helen schreeuwde regelmatig moord en brand.

Ze vond ze gewoon vies.  Ze hadden dikke konten en Helen geloofde dat ze op haar jaagden.

Petra sprak geruststellend tot haar zodat we de tour alsnog konden afmaken.

De toilethuisjes waren wel grappig. Gelukkig stonden deze er nog maar wel zonder de geur die er gewoonlijk bij hoort.

Daarna zijn we doorgereden naar Washington. Halverwege even gegeten met wat kennissen van Petra. Lekker krab, kreeft en garnalen. Helen hield het bij kip. Zij werd al misselijk van de geur van die enge beesten.

Verzadigd van het lekkere eten doorgereden naar Washington. Bij het inchecken vroegen we de baliemedewerker of we in het hotel nog wat bier konden kopen. Helaas, dit moest aan de overkant van de weg. Even later deelde de vriendelijke man ons mede dat de Liquor store aan de overkant al gesloten was. Wij waren erg teleurgesteld en lieten dit goed blijken. (stelletje alcohollisten). De baliemedewerker zag onze teleurstelling en zei “Wait, I have something, that can save your life”

Daarop liep hij naar achteren en haalde een sixpack Heineken. Ja de lach kwam op ons gezicht  en betaalde graag 8 dollar voor 4 flesjes. De baliemedewerker was ook helemaal blij dat hij van de rotzooi af was.

Onze kamer is erg luxe. We hebben elk een slaapkamer met eigen TV!!! Koelkast voor het bier en de kamers zijn erg ruim.

De website hebben we bijgewerkt omdat dit gisteren niet meer lukte en nu gaan we lekker slapen. Het bier is nu trouwens ook op dus hebben we ook geen andere keus meer.