Dag 7: Washington DC

Vanmorgen iets later opgestaan dan andere ochtenden. Het ontbijt is een uitgebreid Continental Breakfast. Helen kan maar niet wennen aan de manier waarop hier gegeten wordt en was dan ook helemaal happy dat dit hotel gewoon bruin brood had en yoghurt. Petra vind een stevig ontbijt wel lekker en genoot van de Amerikaanse wafel voor ontbijt.

Helemaal voldaan van het ontbijt liepen we uit de eetzaal en wat lag daar midden in de gang!!!! Een dode kakkerlak!!! Bah, ons ontbijt stond ons nu allebei tegen.

Daarna eerst de website bijgewerkt, zodat jullie ons kunnen volgen. De Wifi in hotels is vaak langzaam en niet goed. Het is dan soms moeilijk om de website goed te kunnen bijhouden. Dit verwachten we straks in New York ook weer.

Toen de stad in. We waren te laat voor de shuttle, dus dan maar met de taxi. Petra stak haar hand in de lucht, precies zoals ze het had gezien op films en zowaar er stopte een taxi.

Deze zette ons midden in de stad bij Union station af. Het station is prachtig en we begonnen dus ook onze bezichtigingen daar. Bij het naar binnen lopen zagen we een Amish meisje een sigaret roken! Helen kon het niet laten om hier stiekem wat foto’s van te maken.

Na het bezichtigen van het station kochten we een kaartje om ’s avonds een lichttour te kunnen maken met de hop on hop of bus. Deze bus rijdt door de stad en je kunt bij bezienswaardigheden eraf en na de bezichtiging weer in een bus stappen. Vaak zijn deze bussen dubbeldekkers met een open top. De verkoper was zo vriendelijk om de avondtour aan ons te verkopen als een volwassene en een kind. Scheelde toch weer in de prijs. Als dank mocht hij met ons op de foto.

We zijn de stad doorgelopen van bezichtiging naar bezichtiging. Washington is geweldig mooi. Heel veel indrukwekkende gebouwen maar ook mensen.

Omdat wij allebei een camera hebben en anders naar dingen kijken zien we ook andere dingen die we vastleggen op de gevoelige plaat. In deze reeks foto’s hebben we ze niet op volgorde van de dag gezet maar kunnen jullie de eerste reeks zien van Helen en de tweede van Petra.

Het weer was fantastisch vandaag. De zon scheen volop en het was bijna 30 graden. Hierdoor zijn we allebei verbrand maar Petra ziet eruit als een tomaat zo rood.

Allerlei mensen maakte hierover onderweg opmerkingen. We hebben onderweg met veel mensen gepraat en met wat kinderen gespeeld.

Jammer was dat we niet meer in het Washington monument (obelisk) konden. We hadden dan in de morgen een kaartje moeten kopen. Dus verder met de wandeling. Het laatste wat we hebben bezichtigd is het witte huis. Obama was thuis want de vlag hing in de nok. Helen zei dat hij geen koffie had dus zijn we niet naar binnen gegaan.

Daarna op naar de bus voor de licht tour. In de buurt van de bushalte was een terrasje dus eerst maar een biertje gedronken. En toen maar wachten en wachten. Wat denk je geen bus.

Uiteindelijk maar gaan lopen naar een andere bushalte. Wederom geen bus.

We hebben toen de kaartjes bekeken en wat bleek…. Opstapplaats alleen maar bij Union station en alleen om 7 uur. De verkoper had ons dus verkeerd voorgelicht want hij zei dat de bus reed tussen 7 en 10. We baalde er flink van want de kaartjes zijn niet goedkoop. Maar we kennen zijn gezicht dus als we hem ooit tegen komen…… Inmiddels was het als een flink eind in de avond dus zagen we lekker toch de lichtjes van de stad en proefden we de sfeer van de avonden in Washington. We besloten om met de gewone bus mee te gaan naar het station. De buschauffeur was zo vriendelijk om ons gratis mee te nemen en ons op weg te helpen. Onderweg moesten we overstappen. Deze buschauffeur liet ons wel betalen maar niet zoveel omdat we twee knappe dames waren. Een man achter in de bus moest 1000 dollar betalen , zei hij, vanwege zijn uiterlijk. Daarna vroeg hij waar wij vandaan kwamen. Toen wij zeiden uit Nederland zei hij.” O daarvan jullie koningin Beatrix had mij moeten trouwen toen ze de kans had” Hilariteit alom natuurlijk. Aangekomen op het station hebben we een taxi terug gepakt naar het hotel om morgen weer terug te rijden naar Pennsylvania